Tuesday, May 16, 2017

YES!


I'm writing these words with much emotion and happiness: I got a summer internship! It's almost been five months that I've been looking for a fashion related internship in Paris. Back in December, I contacted brands, one of which emailed me back sporadically before changing their mind. However, you should never lose hope and always keep persisting (your inspirational words of the day). I sent out another batch of resumes and cover letters to other brands before getting a "yes" from one of them. We spoke on the phone and I accepted the position. I'll tell you more once everything is finalized. Do you have any plans this summer? Internships, travels or other?

P.S. Sorry for the lack of posting last week. I was focusing on finals and crew championships. 

C'est avec grande émotion et joie que je vous écris ces mots: j'ai un stage pour cet été! Cela fera bientôt cinq mois que je cherchais un stage sur Paris dans le secteur de la mode. En décembre, j'avais contacté des marques, dont une qui m'avait répondu sporadiquement et finalement m'avait laissé tomber. Or, il ne faut jamais perdre espoir et toujours persister (quelques mots d'inspiration pour la journée). J'ai envoyé d'autres CV à quelques autres marques avant d'avoir un "oui" d'une d'entre elles. Nous avons parlé au téléphone et j'ai accepté le poste. Je vous en dirai plus quand tous mes projets seront concrétisés. Avez-vous des projets pour cet été? Des stages, des voyages ou autre?

P.S. Désolé pour le manque d'articles la semaine dernière. Je me concentrais sur mes partiels et championnats d'aviron. 


New Vintage jacket, Zara sweater, Old Navy jeans, Galleries Lafayette scarf, DIY Converse, Zaful bag*, Swatch watch, Target sunglasses 

 photos: PAUL 
~Emma

No comments:

Post a Comment

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...